HTML

Váci Gastro blog

Ételek, hangulatok, benyomások.. hideg-meleg, édes-savanyú, nekünk egyremegy :)

Friss kommentek

Vác - Március 15. tér

Forrás - http://www.vac.hu/index.php?page=webkamera

Facebook

Jazzy Groove hallgatás!

Egy kis easy listening a blog mellé, egészségedre! :P

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.06.01. 09:29 kuf

Happy kínai étterem

frissítve 2010.06.02.


Az első váci kínai étterem emlékeim durván 16-17 évvel ezelőttre nyúlnak vissza, akkoriban a földvári téren a Csányi körúti zebrához közel volt az egyetlen kínai. Beülni sose ültünk be, de a kedd esti Pataki Sanyis "Poptelefon" műsor elmaradhatatlan kelléke volt az onnan rendelt sült banán és édes-savanyús csirke. Az a hely relativ sokáig működött,aztán hosszú vegetálás után végleg elnémult.

Sanyi és az a bizonyos poptelefon! Akkori nyereményeim voltak 1db Pet Shop Boys bakelit, 2db TKD Chrome kazetta és talán egy Megcsi-pipi utalvány. Csuda világ volt! Akkoriban még jelentett valamit a tv-s szereplés és diadalittasan éreztem magam,amikor a suliban rám mutogattak, néézd,tegnap szerepelt a tv-ben!!

A net sekélyes oldalvizén ezenkívül találunk egy már megszünt Csillag Kínai éttermet a Zrínyi utcában, amiről konkrétan semmit nemtudok, most hallottam először, de ezekszerint létezett. Meg kell emlékeznünk viszont egy máig is üzemelő kínairól, a Szecsuáni étteremről, gondolom sokkal többen ismerik.A Csányi körúton (régi kettes) a Vörösház és a régi mozi között szituálódik, kívülről semmitmondó, bent picit még ennél is lehangolóbb, bár az ételek nem annyira rosszak. (a legutóbbi mézes csirkegolyós megoldás viszont nekem 2 napi hasfájást okozott, ennek okát még keressük).

Na de beszéljünk a post címadójáról, a 2010.május 29.-én megnyílt, hihetetlen csavaros névválasztással büszkélkedő Happy kínai étteremről :) Bevallom,amikor először megláttam a kirakat üvegére ragasztott 3db A4-es papirt, amin különböző betűtipussal és mérettel a "Hamarosan Kínai gyorsbüfé nyílik!" szöveg volt olvasható, kicsit megijedtem. Ha a stílus és a forma alapvetően ezt a vonulatot követi majd a bolt megnyitása után is, nem jósolok neki nagy jövőt.. mondtam akkor. A helyzet azóta árnyalódott, tegnap jártam az üzletben és beszélgettem a tulajdonossal és egy felszolgálóval. Majdnem kimaradt, a helyszín a Március 15. tér, az Aredo mellett jobbra, a régi barkácsbolt helyén található. (Azóta volt már itt kocsma, étterem,de pikpak meg is szüntek, szerintem koncepció hiányában.) A korábban említett aggodalmam egyébként arra is vonatkozott, milyen is lesz ez a "gyorsbüfé". Ennek a jellegnek is megvannak a szépségei, de talán nem egy barokk főtéren. Tévedtem, hála a jó istennek, amint írtam, tegnap meglátogattam a "büfét" és el kell, hogy mondjam, egy korrekt kis kínai étterem van kialakulóban. A helyi felszolgáló  hölgy szerint is erősen kialakítás alatt áll a hely, de nekem tetszik a koncepció. Tisztaság, rend  mindenhol, fekete asztalok és bőrszékek, a falakon elszórva kínai design jegyek, az egyik falon egy fura, 3d-re hajazó, talán vízesést imitáló kép, a galériáról pedig színes virágfűzérek lógnak csendben. Ha már galéria, az emeleten 6-8 asztaluk van, itt még néhány lámpa nem világít és a dekor is kihívásokkal küszködik, de ígérik, hamarosan!

Amin szerintem mindenképp javítani kell, az a bejárat és az üvegportál ablakok díszítése, mert a jelenlegi megoldás finoman fogalmazva is szolid. Továbbá elkélne pár asztal,szék a hely elé, reklám és vendégcsalogató célokkal is, bár lehet, hogy ezek hiányának üzletpolitikai és anyagi okai vannak. Nem lehet olcsó a területbérlet... Érdekes módon meglehetősen kevesen hallottak a helyről, hogy egyáltalán készül valami. Volt némi postaládás étlapterjesztés, de erre is rá kéne erősíteni.

Az ételes pult tetszetős, rettentő sok fajta étel kapható, nem szeretem kifejezetten a kínait, de látva a kínálatot, erősen összefutott a nyál a számban, ezért hamarosan be is kóstoljuk! Az árak teljesen rendben vannak, az adagok és az ízek is korrektek az eddigi forrásaim beszámolói alapján.

Kiszállítás tudomásom szerint nincs, erre még rákérdezek, nem lenne egy utolsó dolog, főleg, hogy olyan embertelen mennyiségű készétel van a pultban,ami szerintem rentábilisan és a frissességet szem előtt tartva, nem adható el időben.

Záró akkordként örülök a helynek, az első benyomások pozitívak, a tényleges ízlelés után frissítem a cikket. Kell és elfér a városban egy igazi Kínai étterem, főleg egy ilyen bőséges kínálattal és árszinvonallal.

Update!

Jelentem időközben beteszteltük a helyet, az ételek rettentő finomak, az adagok bőségesek. 2500 Ft-ból ketten, levessel, üdítővel, bőségesen jóllakva távoztunk! Az eredeti "gyorsbüfé" jelző megállja a helyét, bár higiénia tekintetében nincs probléma, de tény, a hely nem étterem. Tálcás jelleggel, látványpultból lehet kérni, az édes-savanyú leves először kevésnek tűnik, de amikor az utolsó kanálnál már megtelik a gyomor, kiderül,hogy bőven elég! Én 2 fajta csípős csirkét ettem, rizzsel, párom pedig szintén fél fél adagokat kért, gombás csirkés és borsós, mogyorós csirkét. Finom volt és laktató, korrekt.

Egyébként teljesen mellékesen épp belecsöppentünk egy HACCP ellenőrzésbe, fura és megdöbbentő volt hallgatni, hogy miket várnak el egy helytől napi szinten. Természetesen a tisztasági és higiéniés elvárásokkal maximálisan egyetértek, de a többi kifejezetten az kákán is csomót keressünk kategória. A HACCP-s ellenőr holnap is visszamegy ellenőrizni és csak remélem, hogy nem vágják ki a fát az étkezde alatt, mielőtt be sem indult volna. Néhány pl. az elhangzott problémák és elvárásokból: ruhazsákok a munkaruha tárolásra, hiába van a ruha szekrényben, nyitvatartáson kívül az evőeszközök, tányérok, edények külön zárt helyen való tárolása, lábpedálos szemetesre cserélés a jelenlegi tető nélküli helyett. Természetesen kellenek előírások és mellette íratlan szabályok, amiket be kell és illik tartani, de akkor miért érzem azt mégis, hogy a befőtt teszi el a nagymamát? Utolsó kérdés, a HACCP-s embert ki fizeti?

 

Happy Étterem
2600 Vác, Március 15. tér 22.
06 1 266 1839
06 30 488 9957

Nyitva tartás:
minden nap: 10.30 -  21.30 között
 

Térkép

Értékelés: 10/6 (tesztelés alatt!)

 

+ tisztaság, kedves felszolgálók

+ bőséges ételpaletta, árak!

- a hely stílusa nem eléggé egyedi,bár még kialakítás alatt áll

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vacigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr132047092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kornelius9 2010.06.02. 15:22:03

Csaóóó! Nem vagyok a kinai konyha rajongója, de a cikk és a képek alapján megér egy próbát...

kuf 2010.06.02. 15:34:03

:) mi ma delutan lehet,h beprobaljuk, ha asszony elokerul a csavargasbol! :)

kuf 2010.06.02. 17:40:52

megkóstoltuk, hamarosan frissítem is a cikket. nagyon finomak a kaják!

Rencsi75 2010.06.02. 21:29:11

No, nekem meghoztad a kedvem, kipróbáljuk!
süti beállítások módosítása