HTML

Váci Gastro blog

Ételek, hangulatok, benyomások.. hideg-meleg, édes-savanyú, nekünk egyremegy :)

Friss kommentek

Vác - Március 15. tér

Forrás - http://www.vac.hu/index.php?page=webkamera

Facebook

Jazzy Groove hallgatás!

Egy kis easy listening a blog mellé, egészségedre! :P

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2010.10.11. 20:53 kuf

Halászkert reloaded! :)

Egy cikk nem sokat ér visszajelzés nélkül és sajnos ebben a visszajelzési folyamatban a blog.hu nem túl jó partner. A cikkek kommentelhetők, de csak blog.hu vagy inda.hu-s relativ bonyolult regisztráció után.. Beilleszthetnék facebookos komment ablakot, amit lehet, meg is teszek, de az se túl stabil, lévén 1 hete az összes cikkem összes Like-ja lenullázódott magától pl.. Viszont van egy nagyon frankó kis közösség Fb-n, az I ♥ Vác csoport, ahol azért kapom a hideget, meleget :) Lássuk, mik voltak a Halászkerttel kapcsolatos vélemények

" jajj ez az a hely,ahol vegetáriánus gomba pörköltbe raknak szalonnát.:D kedves kis hely ♥"

"klassz helyen van , a kaja is jó, de a berendezést teljesen lecserélném. aranytükröt rózsás falat eltüntetném , helyette elegáns " halászkunyhójelleget " állitanék vissza./fel."

"jó étterem"

"3x voltam ott, csak rossz tapasztalatom van. Már nem 45 percet kell várni a pincérre?"

 


Annak pedig mégjobban örülök, ha egy barátom is kedvet kap egy-egy cikkhez és saját élményeit, benyomásait írja le. A következőkben "svert" véleményét olvashatjátok!

Halászkert. 07.18. Ebéd. 14ó15p

Szüleimmel egyszerű vasárnapi ebédre mentünk el, hogy ne kelljen főzni ezen az enyhébb napon, hanem tudjon mindenki pihenni és lazulni.

Még előtte megemlítem, hogy nem a Halászkertbe indultunk. Fleisinger Tibi bácsi által működtetett gödi Zöldfa vendéglő(ismerik a FT és a helyet is szerették nagyon) utódját kerestük volna fel, ami nemrég még Zöldfa vendéglőként üzemelt. Igen üzemelt. A Duna parton már nincs Zöldfa és ahová mondták, hogy költözni fognak ott valami Cafe&Grill felirat van az épületen(2-es út mellett),de a kerítésen egy temetkezési vállalkozást is hirdetnek. Az épület üres belül, az útról is látni. Csalódás.

Az eredeti Zöldfa helyén ma egy élelmiszerüzlet települt, teljesen új építés.

A régi Zöldfa étteremből nekem is maradt emlékem..Csodálkozva, nyitott szájjal lestem a falra kifüggesztett trófeákat és értetlenül néztem a pincérre mikor kérdezte, na és te kisfiú mit kérsz? Gondoltam magamban: azt a csuka fejet…volt vagy 15 kg élő korában.

Tehát ezekeket felelevenítve és pár régi sztorit meghallgatva érkeztem velük a Halászkert étterembe vissza Vácra.

Lecserélték az asztalokat és a székeket(nem műanyag!!!). Lett koktél „bár”, grill bódé, mind fa borítású. A fedett, zárható oldalú részt is fa borítással intézték el, LED lámpákkal felszerelve. Hm.. A koktél bárban (vagy a bárpultban) sokat láttam nyüzsögni fehér ingeseket. A grillbe néha kislattyogott egy szakács egy műanyagtálcával a kezében és legrillezte a kért ételt és ugyan azon a tálcán vissza is vitte a konyhára, gondolom tálalni. Váo. Még nem látványgrill, de már alakul. 

3 fő.

Vendégvárás: megtettek mindent, hogy leüljünk a fenekünkre. Ez rendben volt.

Pincér: rendelés felvevő pincér rendes, kedves, segítőkész. Ez is rendben volt, bár most eszembe jut, hogy nem ajánlott semmit desszertnek, az ételhez egy finom pohár bort. Kávét, desszertet esetlegnél kimerült a srác. Igaz majd teltház volt..

Teríték: volt asztaldísz. A lapostányér csorba volt a rajta lévő mélytányér totál más fajta. Mi van??? Az evőeszközök nekem egy típusúak voltak, de a szüleim már nem így jártak. Nincs kitchen porter? Vagy a pincér hibázott, mikor belenyúlt a műanyag 3 részes kanál-villa-kés tartóba marékkal és a véletlen miatt nem egyformát dobott a valszám? Ezek alap szintű dolgok, az étterem felszereltségét festi le. Bele gondolok, milyenek lehetnek azok a felszerelések amiket mi vendégek nem látunk. pl a konyhai eszközök…

 Meleg előételek:

Filézett harcsa halászlé: túl sűrű volt, de nagyon finom ízletes és tele hallal. A halhússal csak egy baj volt, hogy véleményem szerint és ebben édesanyám is megerősített, hogy inkább ponty volt mint sem harcsa. Már csak azért is mert a harcsa húsa nem sötétedik be a bőre alatt, a pontyé igen. Ráadásul a harcsa szárazabb hús, mint a ponty és ez bizony nem volt száraz, ami nem volt baj. A baj az, ha az ember rendelt BX-t és BY-t kap.Fizetés kérésénél a pincérnek ezt jeleztük..nem ő hozta ki a számlát… természetesen. Van fizető pincér is.

Váci húsleves: vegyes zöldség hiányzott a levesből, mert az étlapon úgy szerepel. A tészta és sok hús rendben volt.

Orjaleves: ezt én rendeltem és ettem meg. Úgy látszik ma csak nyuszika volt nyitva, mert nekem is csak sárgarépa volt a levesben zöldség gyanánt. A tálaló edényben 2x3-as karajcsont ágaskodott. Páran meg is nézték, hogy mi is az. Nem egy zsírmentes leves, éppen ezért elvártam volna, hogy forró legyen. Nem volt langyos, de mire a 2 és 3.!!!!! tányérral szedtem (magyar vagyok) már langyi volt, a 3.-at ott is hagytam. A csonton volt husis és „zsilás” rész is.

A leves adagok NAGYOK voltak. Olyan „magyar csalódni nem fogsz” adagok.

Főételek:

Túrós csusza tepertővel: mélytányér mint tálalási forma nekem furi volt. A tészta-túró-tepertő arány jó volt. A tészta volt túlfőzve, nem volt száraz és túlságosan sós. Az adag bőséges volt, nem óriási, talán azért tették mélytányérba, hogy „tele legyen a tányér”.

Borjúpaprikás galuskával: puha, ízes, borjúpaprikás. A galuska sem volt gumiból. Azt hiszem apukám ezzel járt a legjobban. Az adag huuuu..zdmeg.

Fogasfilé roston, krokettel és citrommártással: berendeltem. Most, hogy ide értem az írásban, majdnem megkerestem a neten, hogy mi is az a roston sütés.. valamit 2 évig rosszul csináltam???? Pedig nem küldte vissza senki az ételt. A főszakács sem ordított velem. Nézzük mit lehetett fellelni a lapostányéromon. 3db kb 10-15cm hosszú kb 1cm széles és kb 1 cm magas rudacskát. (Fogasfilé) Ez mind lisztben? vagy valami bundaszerűben megforgatva, olajban!!! kisütve, SÓSan repült a tányérra. Mivel én citrommártással kértem a halat, azzal is kaptam. A mártásnak kiegészítőnek kell lenni egy ételben. Szépen, csendben megfesteni, színesebbé tenni a már amúgy sem pure dominánst. Csomós volt a mártás és túlságosan citromos, ráadásul szerintem sok is volt, a hal mennyiségéhez képest. Ezek együtt arra következtettek, hogy vagy eme remek kombóval(sósság+túlcitromostúlsok mártás) valamit el szerettek volna nyomni, vagy pont nagyon össze jött a 2.

A krokettek átvitték a lécet, mert csodás homogén színük és alakjuk volt. Ezt talán „kopaszok” gyártják előre és ha nem egyforma mint az a bizonyosa a nyúlnak akkor már dobja is vissza a keverőbe, nehogy a séf észrevegye és fröcsögő szájjal a fejébe ordítsa,hogy mi ez a s.ar?

Díszítés: pari, citrom, kígyóubi. Hm.

Csalódás. És mindez 2.390.- Hát nem tudom. Szép volt.

Ital:

1 mentes víz, pohár tiszta, szépen elpolírozott.

2 bubis víz, szintén.

Megjegyzem, hogy jött egy tűzpiros a komptól…., na mi??? Fiat 500? Nem egy Ferrari 612 SC. Szintén ebédelni jött be egy fekete magyarul beszélő ember az oldalbordájával pontosabban nem az övével, mert a hölgy fehér volt. Mellénk ültek le. Az ember kezén akkora óra, hogy a Mariana-árokba simán merülhetne vele. Nekik jutott a pohár szélére a citromkarikákból.

Abban reménykedtem, hogy ő is „Filézett fogast roston, krokettel és citrommártással” fog kérni..

Ezt azonban nem vártam meg.

A vasárnapi ebédünk 10.000.-Ft-ba került, mindennel együtt. Szüleimnek minden ízlett és ők kis dolgokon nem akadnak fenn.

2010.07.18.

Vác

Szólj hozzá!

Címkék: étterem halászkert


A bejegyzés trackback címe:

https://vacigastro.blog.hu/api/trackback/id/tr382363835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása